Alla inlägg under december 2008

Av Marit - 21 december 2008 17:42

En gång när jag hade halsfluss och ringde till sjukvårdsrådgivningen för att jag ville komma i kontakt med läkare sa dom att man kunde få jätte ont i halsen ibland o  att jag skulle ta en kopp te o en alvedon, lägga mig i foffan.. Det var helg då och när helgen var över var min hals så ond att jag inte kunde prata..  snacka om att ställa fel diagnos " på telefon"....

arg......

Av Marit - 21 december 2008 17:27

Ja min magsjuka va ingen magsjuka, =(  fick åka in till sjukhuset och få hjälp att få i mig vätska, fick 3 liter dropp så va lite uttorkad,har tappat 4 kg på den här veckan.

Läkarna tror att jag har fått clostridium som orsakas av att jag har ätit mkt pencelin och framförallt Dalacin som har stött bort den nomala bakteriefloran i magen =( har dock fått en medicin mot det, men dom vet inte säkert till 100 % förn imorgon då provsvaren kommer.   hoppas hoppas på att de är de dom tror att de är och som jag påbörjat behandlig mot. orkar inte nå mer nu.. är helt slut. har varit ett helvete....

Och blir så förbannad på sjukvårdsupplysningen som bara säger att man ska avvakta och avvakta, hade jag avvaktat mer hade jag kolapsat..

Efter råd om att äta de och de och dricka fast jag talat om att jag inte kunde få i mig något pga att det sved som eld i magen och jag fick springa på dass fick jag äntligen prata med läkaren som sa han att jag skulle åka in direkt.. inget snack om saken. Tycker att det är fel av sjukvårdsrådgivningen att råda om att avvakta när man tilloch med ber om hjälp för att man inte klarar mer,, dom kan inte ställa någon diagnos på telefon, då borde dom se till så att man får komma i kontakt med en läkare direkt..


Av Marit - 16 december 2008 16:40

Ja gick och la mig som vanligt igår kväll,och trodde att jag skulle få en god nattsömn. Men icke, min adress där jag är skriven är nu mera toaletten..

Har inte tid att vara sjuk...... inte nu.. föresten tycker jag att jag fått stå ut med tillräckligt efter mina senaste tre halsflusser sen oktober..

Men man ska väl inte klaga, finns ju dom som har det värre..

Är ju lite glad iaf för att de är en som har svarat på lägenheten =)

Av Marit - 5 december 2008 17:52

Ja en dag som alla andra, har jobbat som vanligt.

Inga skridskor idag, o bilen är fortfarande trasig...

Av Marit - 4 december 2008 17:00

Har som vanligt jobbat idag , hade  ett helsike i morse att försöka skotta fram mormors bil för att bakdäcket har frusit på min bil. Packa in alla ungar i bilen stressa stressa.. men isen tog vi oss iväg för att vi åka skridskor.

Ja jag åkte skridskor och nej jag ramlade inte.. =)

Av Marit - 3 december 2008 21:39

Ja nu har jag fixat en blogg här , som kanske är lite tråkig i början men men .

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


välkommen till min blogg!
Här delar jag med mig av lite av mitt liv och en del annat smått och gott emellanåt! Kommer att skriva mycket om Thailand framöver.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards