Alla inlägg under april 2009

Av Marit - 21 april 2009 18:59

Åkte med bussen idag för att gå till tandläkaren.

Va ganska nervös när jag gick dit för jag gruvade mig för "SPRUTAN"...

va så längesen jag lagade hål o har dessutom tappat alla dom tänderna. Så det här va mitt första hål på säkert 10 år. Hade bedövning när jag drog ut två tänder och när jag skar av rottrådarna runt en tand , men aaaa va ont de gör att ta spruta i käften. Jag ville inte ha bedövning nu efter det men Tandläkarn propsa på att jag skulle ta de, fick bedövningssalva så det gjorde ju inte ont o ta själva sprutan men då sa tandläkarn åt mig att andas.. för som alltid när någon ska sticka mig glömmer jag bort det.. ,ilade som satan när han började borra så jag fick en spruta till, jag frågade om de skulle va bedövat i tungan- ja sa han halva tungan och lite ner mot hakan, va bara det att han måste täffat nån nerv så att halva mitt anikte blev bedövat... från hakan upp till ögonbrynet och bak till örat.... De va fan sjukt galet , ja kunde knappt prata, läspade o secklade. Sen kunde jag inte äta på hela dan för bedövningen släppte inte förn kl15.00 fast jag fick den kl 10.00 . Provade ätt äta men jag tuggade på tungan så de gick inte så bra. va ganska trött o hungrig sen när bedövningen släppte.. summan av kardemumman vad har vi lärt oss av dehär ? jo att borsta tänderna "NOGA" hädanefter............

Av Marit - 20 april 2009 17:11

Första dagen på mitt nya/gamla jobb idag och jag är trött...

blir nog tidig kväll ikväll för jag är så trööööööööött.¨

o imorn ska jag till tandläkarn och bussen går kl 6 de blir man ju inte särskilt piggare av.   =( Herregúd va har jag gett mig in på nu ...

Av Marit - 16 april 2009 20:59

Har ju inte  vrit in o bloggat på ett tag men tänkte dra påsken lite i stora drag.

De blev ju då först middag i påskgrottan "gulash soppa med vitlöksbröd. Sen blev de fest , de kom en hel del folk  så de va roligt.

På söndan gjorde vi ingenting de va vi för trötta för. men på måndagen va jag o daniel och åkte slalom och satt o solade i Torkilstöten ==) vi hade så trevligt så , sen såg vi ut som kräftor..


Av Marit - 9 april 2009 20:58

Idag gick jag ut och rättade till plasten i påskgrottan, sen gick jag in o la mig o kollade på Rädda Willy 1 grinade gjorde jag med när jag kollade på den äkta rördtårar. Sen åkte jag och handlade på ica, trängdes med alla turister.

Åkte på en tur med mamma till storsjö, gick en sväng in på affärn där å  köpte en blomma till mormoster eller vad man säger, mammas moster som fyllt 91 år. sen åkte vi hem och då kom den som jag väntat så länge på "SOLEN" kändes väldigt skönt när den tittade fram , och hoppet om påskkalaset växte igen. satt upp lite påskfjädrar o pyssla på =)

Av Marit - 8 april 2009 13:50

Ja va ska man säga , pga de sunkiga vädret så har min fina snögrop smält sönder. Men jag trotsade vädrets makter och gjorde vad jag kunde för att rädda den tills på lördag då vi tänkte ha vår fest där. Byggde upp de mesta och la över sopsäckar mot regnet. FAN FAN FAN ... bara de att de ska regna imorn oxå. får hoppas att de blir kallt på natten iaf  Inte så kul när man jobbat med den där och bjudit dit folk. men men får se hur de går då. får hålla tummarna på att de funkar med sopsäckarna..

Av Marit - 7 april 2009 20:34

Nu är jag i Ljungdalen, och lär förbli här ett tag framöver.

Har fått jobb på Skolan igen,fick veta det idag, det känns trist att inte kunna va i stan eftersom att det är så jobbigt att inte träffas på veckorna.

Positivt är ju att man tjänar pengar, och det verkar ju som att man får ta det man får i nuläget. Min ekonomi är nu räddad...

Av Marit - 7 april 2009 11:16

Igår gick jag på stan med Ida, de va trevligt.

Igår va de sista avsnittet av familjen annorlunda =( trist , de som va så roligt. Idag ska jag åka till Ljungadalen. Daniel kommer efter sen imorn hoppas jag. Ser fram mot en solig påsk med många skratt !

Av Marit - 5 april 2009 18:39

Blev hämtad i Ljungdalen, drack öl i bilen till östersund..De va roligt.

Blev några öl den kvällen.

I lördags va vi på Bodaborg , jag och Ida mot Magnus o Daniel. De va jättekul, men fick skit ont i armvecket e´fter den där jäkla träffa banan.. vet inte hur många gånger vi gjorde den haha.

Idag har vi inte gjort nånting , varit på apoteket, ätit pizza  o inte gjort ett piss. en sån här på dåligt hummördag idag..


Presentation


välkommen till min blogg!
Här delar jag med mig av lite av mitt liv och en del annat smått och gott emellanåt! Kommer att skriva mycket om Thailand framöver.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards