Alla inlägg under september 2009

Av Marit - 29 september 2009 14:53

   Ja igår åkte jag till Funäsdalen till hälsocentralen för att försöka få bukt med mina magproblem.

Så det är under utredning nu, känns bra att jag har tagit tag i det så att jag kan få veta vad det beror på och förhoppningsvis botemedel..  Förmodligen lär de väl va att magen inte hämtat sig efter i vintras.

Lägger in en bild på de fina vädret igår..

Idag skulle jag gå hem från Stefanie men jag va tvungen att ringa mamma och be henne hämta mig för jag höll på att frysa häcken av mig fast jag plockat fram min dunjacka , mörra o vantar o halsduk...För de e ju sååå kul med snö i september..


Av Marit - 26 september 2009 12:47

Har tråkigt , ingen vill leka med mig =(   Gör mitt bästa för att hålla mig borta från Tobbe för att han i nte ska smitta mig. nu när jag äntligen lyckats bli frisk och fått en ny tid till operation.

Fick köpa kortisonspray till näsan iaf och den luktar skiiit . men de funkar ju =) huvudsaken..

Ikväll blir de kantarellpaj och kräftor med mamma o pappa , Torbjörn får väl äta glass eller nåt, eftersom att han har halsfluss. =( ush jag om nån vet hur ont det gör.

Daniel är i Bydalen hela helgen och åker rally .    Tyckte att han skulle följa med mig hit ja men icke.

jag längtar till daniels födelsedag =) =) men inte för att han fyller år för att jag och Michelle flyger till Thailand då =)!!!!! längtar så in i hlvte...

Av Marit - 24 september 2009 20:54

Nu är det nästan helg , även om jag har helg hela veckan så är det skönt när alla får ledigt från sina jobb och kan umgås lite.

Idag klev jag upp tidigt och tvättade, va tvungen att ta från 7-11 så jag skulle hinna med allt jag skulle göra innan jag skulle ta bussen hem till Ljungdalen.

Ida ringde och ville äta ost, så jag kastade mig iväg dit o käkade lite ost sen åkte hon på jobb intervju "Grattulerar henne till sitt nya jobb =).

Själv får jag dock leta ett tag till verkar det som =(

Kastade mig upp på apoteket sen o idag va de Anna som jobbade =) fick en liten resepresent av henne =) Tack Anna ! Precis vad jag behövde faktiskt !

Sen bar de av till lägenheten packa väskan, sen kom pappa bråttom bråttom, Sen blev jag ju så illa tvungen att gå in på Dollarstore, det var vääääldigt jobbigt ... a de va tufft.. men jag klarade att gå in köpa de mamma skulle ha sen skynda mig ut så att jag inte skulle hinna se allt för mycket prylar som jag ville ha.. phu..

Hann hälsa på farmor o sen åka hem, slå in paket o åka till Moa mitt kusinbarn som fyller 5 idag hon fick läppstifft o ögonskugga , lite girlstuff =)  Trollade gjorde hon för oss oxå. Tårta fick vi , hemmagjord princesstårta  mmmm  gott gott =) nu blir de snart hopp i sängen tror ja .

 

God natt

Av Marit - 22 september 2009 23:06

Snyfft , nu har vi ingen päronkaramell mer (golfen) har sålt den nu. men de är väl inte så mkt att snyfta över de e ju förvisso bara en bil. "tur de inte va min " ;p 

Vi åkte till Gällö och sålde den på em.

I morse vaknade vi kl halv 8 typ av att nån ringde på dörren och klev in i hallen, jo vi hade låst dörren men personen i fråga hade en nyckel, det va två herrar som skulle byta ut våran ytterdörr och hela listen runt fönstret på toaletten.

Dom väsnades ganska mycket så jag for en sväng till Johan o kollade va han gjorde. 

När jag kom tillbaka kom de plankor o grejer flygandes ut genom badrumsfönstret  , de va ett himla stök men fint blev det =) Kanske brevbäraren slipper bli sur på vårat trasiga brevinkast.. =)

Åh va på resebyrån idag och fick ett kanonerbjudande, kan faktiskt inte bli bättre .. Håller tummar och tår att jag får tag på nåt jobb snart och att Michelle får ledigt i tre veckor. Nå om allt går som det ska nu så flyger vi till Thailand den 14 Januari den dan när Daniel fyller år =( Eller Thailand vi flyger till Peking och sen till Bangkok.

OOO fjärilar i  magen =) Skulle va kul att kolla in stadspulsen i Peking men visumet kostar 500 kr så frågan om det är värt att betala 500 kr för att vandra runt i Peking i några timmar. hm I have to think about it.


Nu är det läggdags. 


Natti natti

Av Marit - 22 september 2009 11:27

Idag har jag suttit och ringt lite har bland annat fått en ny operationstid, känns bra att få de gjort snart.

hoppas bara att jag lyckas hålla mig frisk tills dess . Så nu gäller de att jag inte tar nån nässpray så att nästäppan försvinner. Hade ett helvete i natt eftersom jag inte kan sova när jag är täppt i näsan o vaknade av att jag va astäppt i näsan gjorde ett tappert försök att få ut dom sista dropparna ur sprayflaskan men icke, så det fick bli renässans ändå, blää... Går ju bra nu på dagen men på natten är de inge kul.. 

Tycker att de kan bli måndag 28 nu så jag kan få reda ut vad som är fel med magen.

Hoppas dom kan säga vad de är för fel.

Ska väl kolla om jag är laktos eller gluten intollerant o så.

Är sjukt less på att magen styr mitt liv.   

Tänka på vad man äter o när man äter o hålla på . min mage är inte vad den har varit efter att jag hade clostridium. =(

Av Marit - 21 september 2009 19:28

  Har köpt nya vinterskor idag =) fin fina tycker jag . 

Sen städade vi ur golfen som ska säljas. 

Idag blev det fiskbullar och potatismos, Daniel åt mc donalds. skulle betala mkt för att kunna äta det istället..

Men magen tillåter inte de =(...

Av Marit - 21 september 2009 10:41

Det positiva med att inte ha nåt jobb är att man kan sova ut en måndag morgon, de negativa är att de inte kommer in några kulor.

va o kollade på Flickan som lekte med elden i lördags, jag tyckte att den va bra, men första filmen va nog kanske lite bättre.

Av Marit - 18 september 2009 11:49

Ja det blev ingen Bio ikväll men de blir på Lördag istället.

Idag vet ja inte riktigt vad jag ska hitta på kanske rensa ut i garderoben. skulle behövas .

men de e så trååååkigt så ja tror ja gör de en annan dag ..

Sen efter 6 nångång ska jag åka med Johan till Stan, Daniel ska bjuda mig på middag =)

Så gullig...


Presentation


välkommen till min blogg!
Här delar jag med mig av lite av mitt liv och en del annat smått och gott emellanåt! Kommer att skriva mycket om Thailand framöver.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards